Pokaż menu >

Projekt pt. „Zrównoważona mobilność miejska w Metropolii Poznań – Etap I”

 

Działanie 3.2 Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej w ramach ZIT

Program: Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (FEW)

 

Na projekt składa się 10 zadań (w tym 9 inwestycyjnych) zaplanowanych do realizacji na terenie 8 samorządów Metropolii Poznań.

 

W skład partnerstwa wchodzi 9 podmiotów: Miasto Poznań, Gmina Czerwonak, Gmina Suchy Las, Gmina Śrem, Gmina Murowana Goślina, Miasto i Gmina Szamotuły, Gmina Oborniki, Gmina Tarnowo Podgórne, Stowarzyszenie Metropolia Poznań.

 

Liderem projektu (Beneficjentem) jest Stowarzyszenie Metropolia Poznań.

 

W ramach Projektu „Zrównoważona mobilność miejska w Metropolii Poznań – Etap I” realizowane będą poniższe zadania:

  1. Miasto Poznań – Rozbudowa metropolitalnego układu dróg pieszo-rowerowych (rozbudowa ul. Estkowskiego, Małe Garbary, Wolnica i Solnej w Poznaniu w zakresie budowy drogi rowerowej). Zadanie (w większości już zrealizowane) obejmuje powstanie 1,4 km ścieżki rowerowej.
  2. Miasto Poznań i Gmina Czerwonak – Rozbudowa metropolitalnego układu dróg pieszo-rowerowych (budowa kładki pieszo-rowerowej przez rzekę Wartę w Czerwonaku).W wyniku realizacji Zadania powstanie 0,524 km ścieżki rowerowej.
  3. Gmina Czerwonak – Rozbudowa metropolitalnego układu dróg pieszo-rowerowych (budowa ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Gdyńskiej do skrzyżowania ul. Leśnej z ul. Źródlaną). W wyniku realizacji Zadania powstanie 0,294 km ścieżki rowerowej.
  4. Gmina Śrem – Rozbudowa sieci tras rowerowych w gminie Śrem. Zadanie obejmuje działanie związane z budową ścieżek rowerowych wraz parkingiem B&R w sąsiedztwie przystanku autobusowego oraz połączenie ścieżek rowerowych w Śremie poprzez budowę trasy w ciągu ulic Szkolna i Piłsudskiego. W wyniku realizacji Zadania powstanie 0,655 km ścieżki rowerowej.
  5. Miasto i Gmina Szamotuły – Budowa węzła przesiadkowego w centrum miasta. Zakres działań będzie obejmował budowę parkingu P&R i B&R, energooszczędne oświetlenie, inteligentny system transportowy. Wybudowany zostanie 1 zintegrowany węzeł przesiadkowy z obiektem "parkuj i jedź".
  6. Gmina Murowana Goślina – Rozwój niskoemisyjnej mobilności miejskiej na terenie Gminy Murowana Goślina. W ramach Zadania rozbudowany zostanie zintegrowany węzeł przesiadkowy: zakłada się budowę parkingów P&R(1 obiekt) i B&R (5 stanowisk) wraz z dojazdem dla rowerów i dojściem dla pieszych na odcinku od skrzyżowania ul. Podbipięty z ul. Zagłoby do granicy działki PKP i wejścia na perony po wschodniej stronie stacji PKP Murowana Goślina.
  7. Gmina Suchy Las – Suchy Las - Jelonek - Złotniki: ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Obornickiej na odcinku od ul. Borówkowej do ul. Pawłowickiej – I Etap. Zadanie obejmuje budowę ścieżki rowerowej w centralnej części Suchego Lasu. Zadanie obejmuje wykonanie projektu oraz budowę ścieżki rowerowej wraz z niezbędna infrastrukturą towarzyszącą. Wnioskowany Etap I jest częścią dłuższego, projektowanego odcinka, prowadzącego do ul. Pawłowickiej, który realizowany będzie jako Etap II. W wyniku realizacji Zadania powstanie ok. 758,34 m ścieżki rowerowej.
  8. Gmina Tarnowo Podgórne – Integracja transportu publicznego poprzez rozwój systemu dróg rowerowych wraz z budową węzłów przesiadkowych- Etap I. Zadanie będzie polegało na integracji transportu publicznego poprzez rozwój systemu dróg rowerowych: Rumianek- Jankowice – długość około 1,76 km dróg rowerowych.
  9. Gmina Oborniki –  Integracja różnych form mobilności miejskiej w obrębie przystanku kolejowego w Bogdanowie poprzez budowę parkingu P&R i B&R oraz pochylni – etap I. Zadanie obejmuje zwiększenie funkcjonalności węzła przesiadkowego w Bogdanowie. Budowa pochylni umożliwi dwukierunkowe poruszanie się wózkami (np. dziecięcymi i dla osób niepełnosprawnych) oraz przemieszanie bagaży na kółkach o długości około 77 m.
  10. Stowarzyszenie Metropolia Poznań - pełnić będzie funkcję lidera projektu oraz zrealizuje działania informacyjno-promocyjne i edukacyjne, w tym stworzenie portalu edukacyjnego na temat zrównoważonej mobilności, organizacja konkursów i Metropolitalnych Pikników Mobilności dla mieszkańców itd.

 

Całkowita wartość projektu: 43 420 353,71 zł

Kwota kosztów kwalifikowalnych: 38 823 063,20 zł

Kwota dofinansowania UE: 27 176 144,24 zł

Go to top